شرکت در آزمون PTE در سنترهای ترکیه

سنتر آزمون PTE واقع در ارزروم ترکیه:

راهنمای سفر به سنتر ATASEM دانشگاه آتاتورک شهر ارزرم ترکیه:
با توجه به نوسانات ارزی و افزایش هزینه های سفر هوایی به استانبول ما در مجموعه TehranPTE به شما سفر به شهرهای توریستی شرق ترکیه را پیشنهاد می دهیم. پیشنهاد ما برای سفر زمینی به ترکیه شهر ارزروم است که چندی است سنتر پیرسون مربوط به این شهر واقع در دانشگاه آتا تورک با ارائه سرویس های مناسب در خصوص آزمون PTE مورد توجه هم وطنان قرار گرفته است و نرخ ثبت نام آزمون PTE در این سنتر رو به افزایش است.
از چه مرزی برویم؟
معروف ترین مرز ایران- ترکیه مرز بازرگان است. اگر قصد سفر به شهرهای شمالی مانند ترابوزان، آنکارا، ارزروم و ازمیر داشته باشید مجموعه تهران پی تی ای مرز بازرگان را به عنوان مسیری ایده آل به شما پیشنهاد می دهد. البته به دلیل عبور نکردن اتوبوس از مرز رازی، اتوبوس هایی که از مسیر تبریز به قصد ورود به ترکیه را دارند از مرز بازرگان تردد می کنند. مرز بازرگان از تبریز 290 کیلومتر فاصله دارد و جاده آن هم مناسب است. اگر قصد سفر با خودروی شخصی را دارید، در شهر بازرگان قبل از وارد شدن به گمرک می توانید باک خودرو را پر کنید. ساختمان پایانه مرزی به دلیل اینکه در ارتفاع بالاتری از شهر بازرگان است به خوبی از دور مشخص است. موقع ورود برگه کاپوتاژ را به متصدی مربوطه نشان دهید و وارد گمرک شوید. توصیه همیشگی به مسافران این است که از قبول هرگونه بسته، محموله و باکس سیگار یا پیشنهاد انتقال مسافر به آن سوی مرز خودداری کنید.
اگر قصد سفر با اتوبوس را داشته باشید به دو روش میتوانید به مقصد برسید. – استفاده از اتوبوس های VIP مستقیم مسیر تهران-استانبول که در ترمینال های بیهقی و غرب میتوانید بلیط را تهیه کنید، اتوبوس های فوق هر روز صبح این سرویس را دارند.
– استفاده از اتوبوس و یا هواپیما به مقصد شهر ماکو، که در این صورت بعد از رسیدن به ماکو میتوانید با تاکسی تا مرز بازرگان بروید و بعد از گذر از مرز با ون های مربوطه به شهر دوبایزید بروید که نزدیک ترین شهر به مرز ایران می باشد که بعد از رسیدن به این شهر در اتوگار میتوانید اتوبوس های مربوط به ارزروم را سوار شوید و نهایتا در اتوگار ارزروم با خط اتوبوس K4 به مقصد نهایی برسید.

در آن سوی مرز چه خبر است؟
جاده های مرز ایران تا ارزروم در چند سال گذشته یا لکه گیری های آسفالت جاده ها وضعیت بهتری پیدا کرده و این موضوع شایعاتی که جاده های آن سوی مرز را ناامن توصیف می کنند، رد می کند. شهر ارزروم بزرگ ترین شهر شرق ترکیه است. این شهر 280 کیلومتر بعد از بازرگان و در راه آنکارا و استانبول قرار دارد. آب و هوای این شهر در زمستان سرد و برفی و تابستان خنک است. متوسط دمای هوا در زمستان 11- درجه است که گاهی تا 30- درجه همراه با بارش برف سنگین هم می رسد.
سنتر ATASEM دانشگاه آتا تورک
خیابان اصلی شهر ارزروم، خیابان جمهوریت با پهنای نه چندان زیاد است. دانشگاه آتاتورک ارزروم با 42 هزار دانشجو جزو بزرگ ترین دانشگاه های ترکیه است. سنتر پیرسون برای آزمون PTE در دانشگاه آتاتورک واقع شده است و برای رسیدن به دانشگاه میتوان از ون های نارنجی رنگی که روی آنها University درج شده و در سطح شهر هستند و همگی به مقصد دانشگاه می روند استفاده کرد. همچنین خطوط اتوبوس K3 و G1 شمار را به دانشگاه میرسانند.
سنتر شامل دو ردیف پنج تایی سیستم است که با توجه به میزان افرادی ثبت نام میکنند استیشن ها پر میشوند، در قسمت انتظار کمد های جادار و مناسبی برای نگهداری وسایل اضافه می باشد. لازم به ذکر است در تایم استراحت امتحان میتوانید به کمد ها مراجعه کنید. سنتر از مانیتورها و کیبوردهای خوبی بهره می برد همچنین سیستم تهویه مناسبی دارد. اثر قریب به اتفاق بازخوردهای رسیده از این سنتر به مجموعه TehranPTE مثبت بوده است.

هتل های شهر ارزروم چطور هستند؟
هتل های این شهر با اتاق های مجلل هتل های استانبول متفاوت است. از جمله هتل های این شهر که مناسب اقامت برای امتحان مناسب هستند می توان به هتل بی بورت(Bayburt) ، هتل بیک (Bey) ، هتل لوکس اشاره نمود.
چطور از ارزروم به استانبول بروید؟
ایستگاه راه آهن ارزروم انتهایی ترین ایستگاه شرق ترکیه است و این شهر را به شهرهای غربی ترکیه متصل می کند. هر روز ساعت 8:35 صبح قطار از استانبول به سوی ارزروم حرکت می کند و در آنکارا، اسکی شه، سیواس و ارزنجان توقف دارد. علاوه بر این، قطار روزانه از آنکارا به سمت ارزروم حرکت می کند که این قطارها راحت تر هستند. قطارهای سریع السیر بین استانبول- آنکارا و آنکارا- قونیه با سرعت 250 کیلومتر در ساعت در ماه های گذشته راه اندازی شده اند. همچنین می توانید با مراجعه به فرودگاه شهر ارزروم از پرواز های ارزروم – استانبول استفاده نمایید. مسیر فوق برای دوستانی که در یکی از این دو شهر هستند و نیاز به امتحان مجدد دارند و با مشکل پر بودن سنتر و پیک امتحان روبرو میشوند توسط مجموعه TehranPTE پیشنهاد میشود.

 

سنتر آزمون PTE واقع در آنکارا ترکیه:

راهنمای سفر به شهر آنکارا در ترکیه و سنتر دانشگاه Yildirim Beyazit University:
آنکارا پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه، یکی از شهرهای جدید و مدرن این کشور به‌شمار می‌رود. این شهر تاریخی پربار دارد و در زمان هیتی‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز قدرت بود. حمل و نقل عمومی آنکارا پیشرفت قابل‌توجهی داشته و مترو این شهر یکی از بهترین وسیله‌ها برای جابه‌جایی در آنکارا است.موقعیت جغرافیایی شهر آنکارا بین ۴ کوه و ۳ رودخانه قرار دارد. شهری که مرکز فرهنگ، بازرگانی، و جاذبه های گردشگری بسیاری می شود. آب و هوای این منطقه اکثرا ابری و باران است اما تابستان های آنکارا بسیار گرم بوده و گرمایش کمی شبیه به تهران با آلودگی کمتر است. زمستان آنکارا کاملا سرد بوده و هوای این شهر اکثرا بارانی و برفی بوده مشاهده شده است. فصل های متعادل این شهر بهار و پاییز هستند در هر دو فصل ما شاهد ثباتی در وضعیت جوی هستیم. اگر شما نیز سنتر پیرسون این شهر را برای ثبت نام آزمون PTE خود برگزیده اید، خواندن این مقاله که توسط گروه تهران پی تی ای تهیه شده است به شما توصیه میشود.
نحوه سفر به آنکارا
رایج ترین راه رسیدن به آنکار استفاده از سفر های هوایی هست که همه روز توسط خطوط هواپیمایی Pegasus و TurkishAirlines و یا شرکت های داخلی نظیر ایران ایر انجام میشود. راه دیگری که مجموعه TehranPTE به شما عزیزان پیشنهاد می کند استفاده از قطار تهران – آنکار است که به نسبت هزینه کمتری نسبت به سفر هوایی دارد. این قطار هر هفته روزهای چهارشنبه تهران را به مقصد آنکارا ترک می کند. مدت زمان سفر 60 ساعت می باشد که البته قطار در ایستگاه های مختلفی توقف دارد.

حمل و نقل در آنکارا
در آنکارا می‌توانید با مترو، اتوبوس، تاکسی و دولموش تردد کنید، تقریبا تمام وسایل حمل و نقل در آنکارا از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند، ولی یکی از بهترین وسایل حمل و نقل در این شهر مترو است که هم سرعت بالایی دارد و هم مجبور نیستید برای رسیدن به مقصد ترافیک را تحمل‌کنید.
اتوبوس یکی از ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در آنکارا است.در آنکارا دو نوع اتوبوس در سطح شهر تردد می‌کنند و به افراد سرویس می‌دهند، اتوبوس‌های متعلق به شهرداری و دولت، اتوبوس‌هایی که با نام «بلدیه اتوبوس» مشهور هستند. این اتوبوس‌ها با رنگ‌های قرمز تیره، آبی یا آبی تیره در سطح شهر تردد می‌کنند. برای سوار شدن به اتوبوس باید بلیط الکترونیک تهیه کنید. یک سری از آنها دارای لوگو دولتی EGO هستند که شما می توانید بلیط مربوط به آنها را بگیرید و از این اتوبوس ها استفاده کنید، رنگ اتوبوس های اِگو|EGO سفید و آبی هست. بلیت اتوبوس های آنکارا الکترونیکی هستند و باید آنها را از مراکز فروش بلیط اگو تهیه فرمایید. نوع دوم اتوبوس‌ها، با نام «هالک» شناخته می‌شوند که متعلق به بخش خصوصی است و به رنگ سبز و آبی هستند. برای سوار شدن نیازی به تهیه بلیط الکترونیک نیست، در اتوبوس‌های بخش خصوصی فقط پول نقد پذیرفته می‌شود. هزینه این اتوبوس‌ها با اتوبوس‌های بخش عمومی یکسان است. برخی از اتوبوس‌های خصوصی از کیفیت بسیار بهتری نسبت به اتوبوس‌های بخش عمومی برخوردار هستند. البته مجموعه TehranPTE پیسنهاد می کند که تا حد امکان از اتوبوس های دولتی که دارای اینترنت نیز هستند استفاده نمایید.متروی آنکارا شش خط فعال دارد و در مجموع ۲۳ کیلومتر طول دارد. از خطوط متروی آنکارا می‌توانیم به خط مترو آنکارای، خط قیزیل آی-باتی کنت، خط متروی اریامان، قیزیل آی-چای یولو و کچی ارن اشاره کنیم. برای استفاده از مترو باید بلیط الکترونیکی تهیه کنید و ساعات کاری مترو به‌گونه‌ای است که می‌توانید در ساعات پایانی شب هم از آن استفاده کنید.دولموش نوعی مینی‌بوس است که در ترکیه فعالیت دارد.دولموش‌ها در مسیرهای متفاوتی حرکت می‌کنند و شما می‌توانید در هر جای مسیر که خواستید، پیاده شوید؛ این یکی از نکات مثبت دولموش است. کرایه دولموش ارزان است. اگر با آنکارا آشنایی ندارید، زمانی که سوار دولموش شدید به راننده بگویید که به کجا می‌روید. شخصی که در جلوی دولموش می‌نشیند کرایه را جمع‌آوری می‌کند و خبری از بلیط الکترونیکی نیست.

اقامت در آنکارا
هزینه اقامت در شهر آنکارا به گونه ای است که تمام طبقات اجتماعی می توانند به راحتی در این شهر اقامت داشته باشند. دلیل آن هم وجود تعداد زیادی هتل خوب و متنوع است که می توانید با هر بودجه و هر سلیقه ای که دارا هستید یکی از آنها را انتخاب کنید.این شهر دارای هتل های لوکسی همچون هتل آنکارا هیلتون سا | Ankara Hilton SA – هتل موون پیک آنکارا | Movenpick Hotel Ankara می باشد ولی پیشنهاد تهران پی تی ای هتلهای اقتصادی همچون هتل CINNAH و Hotel Tunali و Check Inn Hotel است.

معرفی سنتر دانشگاه Yildirim Beyazit University
این سنتر که در دانشگاه بایزید شهر آنکارا واقع شده است دارای ده استیشن با مانیتورهای بزرگ و عریض و هدست های قابل تنظیم می باشد، همچنین مانند سایر سنتر ها کمد هایی برای قراردادن وسایل اضافی تعبیه شده است که البته از نظر اندازه تا حدودی کوچک هستند.آزمون در این سنتر در روزهای شنبه و سه شنبه توسط دو نفر ادمین برگزار میشود که طبق بازخوردهایی که به مجموعه TehranPTE رسیده است ادمین ها افرادی مسلط و خوش برخورد هستند و نهایت همکاری را با دوستان داشته اند. این سنتر به نسبت دارای فضای بزرگی برای انتظار و استراحت است در زیر تصاویری از این سنتر قابل مشاهد است.
نحوه عزیمت به سنتر دانشگاه Yildirim Beyazit University
برای رفتن به سنتر میتوانید از مرکز شهر KIZILAY با خط اتوبوس شماره 11 به GuvenPark بروید و از آنجا با اتوبوس خط شماره 112 در ایستگاه دوم پیاده شوید و وارد خیابان Cinahh که سنتر در آن قراردارد شوید بعد از حدود 150 متر پیاده روی به سنتر خواهید رسید.
روش دیگری نیز وجود دارد شما می توانید از همان KIZILAY و یا GuvenParrk با استفاده از اتوبوس های خط 413 نیز همانند مسیر بالا را بروید و پس از پیاده شدن در دومین ایستگاه وارد خیابان Cinahh شوید که بعد از حدود 150 متر پیاده روی سنتر را خواهید دید که در سمت راست شما قراردارد.البته می توانید با تاکسی ها نیز به این مقصد برسید، که به دلیل هزینه بالای تاکسی در ترکیه مجموعه تهران پی تی ای به شما این پیشنهاد را نمی کند.