نحوه ارسال کارنامه آزمون PTE به دانشگاه ها و موسسات مد نظر

برای ارسال مدارک به دانشگاه ها و موسساتی که مد نظرتان است ابتدا به سایت Pearson رفته به آدرس زیر:

کارنامه PTE

از قسمت sign in وارد اکانت خود شوید:

بعد از ورود به اکانت خود به قسمت view score reports مطابق با هایلایت در قسمت زیر رفته:

کارنامه PTE

در این بخش لیست کارنامه های شما به شما نشان داده می شود. کارنامه ای که مد نظر شما است را انتخاب کرده و بر قسمت send scores مقابل آن کلیک کنید.

کارنامه PTE

با مشاهده بخش زیر، اطلاعات مربوط به دانشگاه یا موسسه مد نظر را در فرم زیر تکمیل کرده. دقت کنید که باید آن موسسه یا دانشگاه در لیست موسسات Pearson باشد. بر این مبنا، کشور، شهر ، ایالت و نام آن موسسه را در فیلد مربوطه وارد کنید و در نهایت کلید Search را بزنید.

بطور مثال در زیر دانشگاه Edith Cowan University از آسترالیا مورد سرچ قرار گرفته است. درصورتی که موسسه یا دانشگاه مد نظر شما در لیست نباشد باید از قسمت Support online بصورت Chat از اپراتورهای راهنمای Pearson بپرسید.

کارنامه PTE

بعد از انتخاب موسسه مد نظر قسمت Select programmes را کلیک کنید تا به مرحله ارسال مدرک برود. توجه کنید که ارسال مدرک به تعداد 7 عدد رایگان می باشد و بیشتر از آن نیازمند پرداخت هزینه است. پس برای موسساتی بفرسید که پذیرش شما در آن ها تا مراحل بالا پیش رفته و تقریبا قطعی شده. در این مرحله اگه کشور انتخابی شما در قسمت اطلاعات پروفایلتان ایران باشد این پیغام به شما نشان داده می شود که احتمالا ناشی از بحث تحریم های بین المللی علیه ایران است.

بله همانطور که مشخص است، در این حالت ما قادر به ارسال نخواهیم بود. یک راه این است که کشور خود را از ایران تغییر دهید مثلا به استرالیا و این مراحل را تکرار کنید که بر اساس اطلاعات بنده یکی از دوستان این کار را کرده بود و مشکلش حل شده بود اما اگر باز پیغام مشاهده شد و نتوانستید کارنامه را ارسال کنید، راه حل عملی زیر که خود از آن بهره بردم پیشنهاد می شود:

به سایت Pearson که وارد شدید در زیر قسمت Sign in گزینه Need help? Contact customer service را مشاهده می کنید. آن را کلیک کنید.

کارنامه PTE

اگر زمانی که شما در حال ارتباط با ارتباط با مشتری سایت Pearson هستید از زمان کاری آن ها خارج باشد شما با آیکون Offline بودن چت مواجه می شوید. که در این صورت باید برید و در ساعات کاری مجدد به برقراری ارتباط با آنها اقدام کنید. در شکل زیر آفلاین بودن مشخص است.

کارنامه PTE

اگر در ساعات کاری باشید. قسمت Chat بصورت Online خواهد بود. روی آیکون آن کلیک کنید تا چت باکس در سمات پایین و راست صفحه نمایش داده شود.

کارنامه PTE

در چت باکس نمایش داده شده اطلاعات خود را وارد نمایید. در قسمت What can we help you with? بنویسید: Problem with sending scores و سپس Submit را بزنید تا چت باکس فعال شود و به واحد مدیریت با مشتری اتصال پیدا کرده که در این موقع شما به یک Agent یا نماینده واحد مدیریت ارتباط با مشتری سایت Pearson اتصال پیدا می کنید.

کارنامه PTE

بعد از اتصال در قسمت Connecting چت باکس زیر اسم نماینده به شما نشان داده می شود به طور مثال Sean. بعد از مشاهده اسم نماینده او ممکن است به شما پیغام دهد که چطور میتوانم کمکتان کنم؟

کارنامه PTE

در قسمت Enter text here شما به محض اتصال به نماینده شروع کنید به تایپ کردن این متن:

Hello dear administrator. Unfortunately I cannot send my scores in my profile. In the process of sending I face an Alarm and the sending score is not possible. Please help me to send them.

در این قسمت نمینده از شما اطلاعاتی را درخواست می کند که بتواند پروفایل شما را شناسایی و پیدا کند. مانند تاریخ تولد، اسم و فامیل… ، بعد از ارسال این اطلاعات برای او. به شما میگوید صبر کنید تا پروفایل شما را پیدا کنید. شما بگویید Sure. بعد از پیدا کردن پروفایل شما و کارنامه شما. از شما تاریخ امتحان را می پرسد. که اطمینان پیدا کند از کارنامه ای که مد نظر شما است برای ارسال. حتی ممکن است خودش تاریخ را بگوید و از شما بخواهد تایید کنید. بعد از تایید تاریخ امتحان. شما اطلاعات مرتبط با موسسه یا دانشگاهی که مد نظرتان است را برایش بفرستید:

نام کشور، ایالت، شهر، نام موسسه یا دانشگاه مانند صفحه ارسال کارنامه در پروفایل. به همان ترتیب. سپس از نماینده بخواهید که کارنامه شما را برای آن موسسه ارسال نماید:

Dear, please if it is possible send my scores to the bellow destination:

بطور مثال اطلاعات زیر را ارسال کنید. البته برای مقصد مورد نظر شما مطمئنا موارد متفاوت خواهد بود:

Country: Australia

State: Western Australia

City: Joondalup Institution: Edith Cowan University

در این زمان. نماینده از شما میخواهد صبر کنید تا موسسه را پیدا کند. بعد از حدود 5 دقیقه و پیدا کردن موسسه توسط نماینده او اقدام به ارسال کارنامه شما به آن دانشگاه می کند. و برای شما یک Order number میدهد. که برای ایمیل شما نیز ارسال شده است. بعد از دریافت ایمیل حاوی

Order number نیز مقصد مد نظر شما در آن ایمیل به منظور ارسال کارنامه از آن نماینده تشکر و خداحافظی نمایید.

Dear administrator, thank you so much for your help. I hope the best wishes for you. Good bye.

همانطور که در ایمیل ارسالی مشخص است بیان شده که کارنامه شما طی یک الی دو روز کاری آینده برای موسسه ای که نامش برای شما مشخص است در اینجا بطور مثال Edith Cowan University ارسال خواهد شد. و شما می توانید با ارائه Order number به آن دانشگاه پیگیر دریافت کانامه خود توسط آن دانشگاه شوید.

کارنامه PTE